Der er mange fordele ved ekstern IT-support

koolo

For en virksomhed er det utroligt fordelagtigt at hyre IT-support ind udefra. I stedet for at dine egne ansatte skal rode med computersystemer, opdateringer og installering og vedligeholdelse af software og så videre, kan du få eksperter til at hjælpe med det.

Døgnåben service og hjælp

Med en ekstern IT-afdeling kan du og dine ansatte få professionel back-up når det kommer til det tekniske. Det er utroligt befriende at kunne ringe til en ekspert, hver gang der er noget teknisk, der driller.

De store IT-firmaer, som du kan hyre, lever af at hjælpe virksomheder som din. De sidder altså klar alle timer i døgnet til at tage sig af store såvel som mindre sager, der har at gøre med IT.

Når du outsourcer IT-arbejdet til en virksomhed som https://www.zwable.com/da/it-drift/, åbner du op for tiden, så dine egne medarbejdere kan fokusere på det, de er bedst til. Det er nemlig vigtigt at benytte folks kompetencer til det, de er dygtige til, i stedet for at spilde deres tid på opdateringer af software, eller at rode rundt i et program, de ikke forstår.

Hver gang en af dine ansatte har et spørgsmål eller har brug for hjælp, kan de ringe til en, der kan hjælpe dem med hvad end, de behøver. Det gør også, at de ikke skal genere dig med det, så du kan fokusere på at drive virksomheden.

IT-drift er et seriøst område, og ikke noget man bare skal ordne i mellemrummet mellem andre opgaver. Det er en opgave i sig selv, som bør blive varetaget af nogen, der ved, hvad de laver.

it tekniker

Den nye verdens håndværkere

På mange måder er IT-folk de nye håndværkere. Ligesom en tømrer eller murer, er en IT-supporter en, der kan komme og ordne nogle praktiske opgaver. Og på samme måde som med en håndværker, kan man nogle gange tænke, at man egentlig godt kunne ordne opgaven selv.

Det er altså et valg, om man vil betale nogen for at gøre noget, man sikkert godt kunne ordne selv, hvis man virkelig ville. Men så er det med at overveje, om ens egen tid er mindre værd end håndværkerens.

Med andre ord kan den tid, du spilder ved selv at ordne det, være mere værd, hvis du bruger den på noget, du er god til, og overlader det IT relaterede til nogen, der er eksperter inden for det.

Mange såkaldte gør-det-selv typer ville sige, at det er bedst at ordne noget selv, hvis man er i stand til det. Det er egentlig en fjollet påstand. I virkeligheden ville det jo være bedst, hvis alle mennesker brugte deres tid på det, de er bedst til, i stedet for at forsøge at overtage hinandens ekspertiseområder.

Det vigtigste er, at du får din virksomhed til at trives, og der kan det være en stor hjælp på flere forskellige niveauer, hvis du overlader IT-supporten og driften af jeres computersystemer og software til en ekstern afdeling.

Så ender du nemlig med den bedste udnyttelse af tiden.